Ahuakate zaporezko kazetaritza

FullSizeRenderTxuscan Coterón. Uda sasoiak duen gauzetariko bat, meditatzeko denbora gehiago duzula da, urtean zehar baino. Horrek ez du esan nahi gure existentziarako ezinbestekoak diren gaiez aritzen garela, baina bai eguneroko aspektuez. Niri, egunero agertzen diren garagardo marka ugarien inguruan gogoeta egitea etorri zait burura. Edari honetan kontsumitzaile aditua ez naizela aitortu behar dut, beraz, orain ezagutzen hasi naizen gauzak daude: existitzen diren kolore eta zapore mordoak, asko artisau-garagardoak direnak eta, azkena, zure etxean garagardo bat egitea ahalbidetzen dizun makina bat dagoela. Ez dakit, Thermomixaren antzerakoa baina “modu garagardogilea”n.

Niri ardoa gehiago gustatzen zait, beraz, nire iritzia nahiko subjektiboa izan daiteke, baina azterketa sakoneko puntu honetara helduz, taberna bateko barran neure buruari galdetzen nion lagun baten zain nengoela, ea garagardo guzti horiek, zeintzuei makina bat lurrin gehitu dieten -tekila, whiskia, rona, vodka eta, Ai ene!, txokolatea, banilla, kokoa, limoi tea, etab.- benetan “garagardoa” al diren. Bai, badakit, badaudela edari freskagarrien kontzeptu hau gustokoa duten kontsumitzaileak eta hauek, garagardoa deritzote, beraz, garagardoa izan behar du.

Ondo da, ba eraman dezagun gogoeta enpiriko hau kazetaritzaren alorrera. Pentsatu, adibide moduan, adierazezina den arratsaldetako programa horretan, non dozena erdi bat pertonaiek (ikuslegoarentzat ezezagunak programa horretan agertu arte, hain zuzen) beste pertsonen inguruko bizipenez edota selfie erara, euren bizipen propioez “informatzen” duten, hala nola, joan-etorriak, ligeak, dibortzioak, liskarrak, ezkongai-harremanak, etab. Ba badirudi egiten dutena kazetaritza dela. Haiek hori diote. Kaleko jendeak esaten du, nire amak esaten du!

Ez dakit, niri mostaza ondoa duen ahuakate zaporezko garagardoa gogorarazten dit… Beste batek edan dezala!


 

Periodismo con sabor a aguacate

FullSizeRenderTxuscan Coterón. Una de las cosas que tiene la época veraniega es que tienes mucho más tiempo para meditar que en el resto de año. Eso no quiere decir que discurramos sobre cuestiones fundamentales para nuestra existencia, pero sí sobre aspectos más cotidianos. A mi me ha dado por reflexionar sobre el aluvión de marcas de cervezas que aparecen cada día. Reconozco que no soy un consumidor experimentado en esta bebida y por tanto hay cosas que he empezado a conocer ahora: la multitud de colores y sabores  existentes, que  muchas son artesanales, y lo último, que  existe una máquina para que te puedas hacer una cerveza propia en tu casa. No sé, una especie de Thermomix pero en “modo cervecero”.

Yo soy más de vino, y por tanto mi opinión puede ser bastante subjetiva, pero llegado a este punto de profundo análisis me preguntaba, apoyado en la barra de un bar mientras esperaba a un amigo, si todas estas cervezas a las que, además, han añadido un sinfín de aromas: tequila, whisky, ron, vodka y, ¡Ay Dios!, chocolate, vainilla, coco, té al limón…¿Es eso cerveza? Sí, ya sé, hay consumidores que les gusta este concepto de bebida refrescante al que llaman, también, cerveza y por tanto lo debe de ser.

Bien, pues traslademos esta empírica reflexión al periodismo. Pensemos, como ejemplo tipo en el inefable programa de televisión vespertino en donde media docena de personajes (desconocidos para el público hasta  que aparecieron, precisamente, en ese programa) “informan” de las idas y venidas, ligues, divorcios, peleas, noviazgos, etc., de otras personas o de ellos mismos, en plan ‘selfie’. Pues debe ser que lo que hacen es periodismo. Lo indican  ellos mismos. Lo apunta la gente de la calle, ¡lo dice mi madre!

No sé, a mi me recuerda a la cerveza con sabor a aguacate, en fondo de mostaza… ¡Que la beba otro!

 

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